Școala Gimnazială ”Dr. Mioara Mincu”

Profesorii echipei Liceului Teoretic Dr. Mioara Mincu vor participa la evenimentul organizat de World Vision România în parteneriat cu EduPedu cu tema ,,Educația digitală: de la tablă la tabletă”. ezbatarea este organizată de Scoala din Valiză, un program derulat de World Vision România cu sprijinul Fundației Vodafone România pentru a crește competențele digitale ale profesorilor și elevilor din mediul rural. Organizatorii își propun o dezbatere cu profesorii despre urmatoarele rezultate:

💻 73% dintre elevii din mediul rural au ca principala așteptare de la profesori să le predea mai interactiv💻 61% dintre profesori vor să creeze lecții digitale pentru a-și stimula elevii să fie atenți și să învețe mai bine Evenimentul este public, pe facebook, iar înscrierile se fac până luni, 9 mai, ora 13.00 și va putea fi vizionat live, pe pagina de Facebook a World Vision și pe cea a EduPedu.ro, dar și pe pagina evenimentului.

Participanții sunt invitați să se înscrie până luni, 9 mai, ora 13.00, prin completarea formularului: https://bit.ly/3LOvncC

Agenda evenimentului LIVE

Panel 1: Unde se află România în UE din punctul de vedere al competențelor digitale, în ce stadiu este educația digitală din România după doi ani de pandemie, care sunt provocările educației digitale și care sunt soluțiile pentru ca elevii și profesorii să învețe prin metode moderne, interactive.

Cezara Panait – Head of Digital Policy în cadrul organizației Europuls- Centrul de Expertiză Europeană: Care este nivelul de competențe digitale ale românilor la nivelul UE

Victoria Dumitru – Manager de proiect “Școala din valiză”: Ce își doresc elevii și profesorii, care sunt planurile de consolidare, dar și provocările programului

Loredana Ivan – conferențiar univ.dr. la SNSPA, Facultatea de Comunicare și Relații Publice: În ce mod folosesc persoanele în vârstă tehnologia, cu ce instrumente digitale se simt confortabil și mai ales care este impactul asupra educației.

Alin Chiriac – CEO AdFaber, ONG care dezvoltă programe de educație digitală: Care sunt cerințele și interesele profesorilor cu care lucrează organizația și cum îi motivează pe profesorii din programele derulate

Claudiu Vlad – director și profesor de istorie în cadrul Școlii Gimnaziale “Gheorghe Popovici”, comuna Apateu, județul Arad: Cum poți moderniza o școală din mediul rural prin programe europene și private, cum îți creezi și motivezi o echipă de implementare a proiectelor, ce își doresc profesorii și elevii vis-a-vis de modul de predare.

Panel 2: Practic – prezentarea unor lecții create în platforma programului “Școala din valiză”, profesorii din program dau exemple despre cum și-au adaptat conținutul în funcție de opiniile elevilor, dar și ce bucurii și dificultăți au întâmpinat când au creat tot mai multe lecții interactive.

Andreea Teodorescu – manager tehnic “Școala din valiză”

Gabriela Anghel – profesoară de biologie, Școala Gimnazială Mihai Eminescu, județul Vaslui

Delia Chereji – profesoara de matematică, Liceul Teoretic Gelu Voievod, județul Cluj

Ionuț Cristian Burhan– director, profesor de istorie și geografie, Școala Gimnazială Poienarii de Muscel, județul Argeș

Aproximativ 68% dintre profesorii din mediul rural spun că îmbunătățirea abilităților digitale este principalul lor beneficiu în contextul desfășurării multor ore online din cauza pandemiei, conform unui sondaj realizat pe un eșantion de 200 de profesori din mediul rural, beneficiari ai programului „Școala din valiză”, desfășurat de World Vision România și Fundația Vodafone România.

Principalele dificultăți întâmpinate de profesori în realizarea de conținut digital:

· timpul necesar creării unei lecții digitale (68%),

· lipsa informațiilor legate de aplicațiile pe care le pot folosi pentru a crea conținut (30%),

· lipsa de motivație după multe ore desfășurate online (29%),

· lipsa unor modele de lecții din care să se inspire (26%) și lipsa cunoștințelor de tehnologie (23%).

În acest context, profesorii incluși în programul „Școala din valiză”, derulat de World Vision România și Fundația Vodafone România, cu scopul de a crește abilitățile digitale ale profesorilor și elevilor din mediul rural, învață timp de patru luni să folosească Moodle – cel mai utilizat sistem de management educațional la nivel mondial și platforma pe care este bazat programul „Școala din valiză”.
Profesorii sunt instruiți cum să creeze cursuri, conținut interactiv de tip carte/ lecție/ Wiki, cum să gestioneze conținutul creat sau cum să utilizeze H5P pentru crearea de conținut. La fiecare sesiune, profesorii pregătesc lecții practice aplicând funcționalitățile predate.
Conținutul digital poate fi utilizat în timpul predării offline, când orele se desfășoară la școală, dar și în timpul orelor online, când elevii învață de acasă.Sursa: https://www.edupedu.ro/educatia-digitala-de-la-tabla-la-tableta-live-9-mai-2022-de-la-ora-1800-un-eveniment-despre-digitalizarea-in-invatamant-si-metode-creative-de-predare-organizat-de-world-visio/